lördag 15 december 2018

Besök på Hangar 24 Craft Brewing i Redlands, CA

Om ni minns min SoCal Orange wheat som jag bryggde tidigare, så är det härifrån som orginalet till mitt  projekt kommer! Hangar 24 Craft Brewing i Redlands, Kalifornien. Bryggeriet startade genom att grundaren (Ben Cook) brukade tillbringa eftermiddagarna med sina vänner på Redlands flygfält, och efter dagens flygningar så samlades man i hangar 24 för att umgås och dricka Bens goda hembryggda öl. Idag ligger bryggeriet tvärs över gatan från flygfältet och hangaren. En otroligt häftig vy med flygfältet, flygplan i luften och på marken, samt omgivet av vackra berg.



Besöket börjar förstås med den otroligt svåra uppgiften att försöka välja några häftiga sorter till en varsin välkomstflight!



Mycket bra öl finns att testa i deras taproom, och personalen är grymt trevliga. Eftersom Corina känner en som jobbar där, så blev vi väl omhändertagna, fick följa med på ”the grand tour” i bryggeriet som inte alls är jättestort, men som ändå brygger öl till hela Kalifornien!



Här står vi i ”The brewhouse”. Kopparkärlen i bakgrunden har varit med från början. De köptes in från Hotel Monte Carlo i LasVegas, som har en egen bryggeripub på hotellet. I glasen har vi självklart Hangar 24 Orange wheat!



Här står vi i flaskningsrummet med flaskningsmaskinen i bakgrunden. 



Här ser vi en anledning tillvarför det kallas craft beer! Burkfyllningsmaskinen matar på med burkar, som handpackas i kartomger, som även limmas för hand.  Öl bryggd och hanterad av människor, inte enbart av maskiner! Jag har fått mycket tips om hur jag ska få till min orange wheat ännu bättre nu. Hanteringen av apelsinerna till exempel, som har varit lite av ett mysterium för mig. Vi satt bredvid en hel pall med närodlade apelsiner som bryggmästaren höll på att preppa för sin nästa bryggning! Full av inspration tackade jag för ett fantastiskt besök på bryggeriet med avsmakning av runt 10 sortets olika öl, den ena godare än den andra! När jag kommer hem skall jag se till at brygga min bösta SoCal hittills!

Inga kommentarer: